صورتجلسه شماره 298 تاریخ: 07/11/93

حاضرین در جلسه: آقایان سید سعید صادق زاده، محمد هادیان، علی عبدالهی و خانم فاطمه کریمی

غائبین: آقای ابوالفضل حسینی

موضوع:بررسی عرصه های موجود در خانه و چگونگی ارتباط فیمابین عرصه های مختلف

جلسه رأس ساعت 18:15 با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه آقای مهندس صادق زاده ضمن عرض خیر مقدم به اعضای محترم کمیته تخصصی، چکیده ای از کارهای انجام شده تاکنون را که توسط اعضای محترم صورت گرفته و در قالب فایل‌های word، pdf، اسلایدهای تصویری و اسکیسهای مربوطه صورت پذیرفته بود را قرار داده و ضمن یادآوری به اعضای محترم در مورد جمع بندی عنوان شد که در انتها بصورت یک کتابچه مطالعاتی، پژوهشی و چکیده آن بصورت فایل powerpoint تحقیق طراحی و در اختیار ارگانهای تصمیم‌گیر و اعضای محترم قرار خواهد گرفت.

خانم مهندس کریمی دبیر محترم کمیته تخصصی با ارائه فایلهای مختلفی همچون الگوسازی مسکن بر پایه سبک زندگی اسلامی، تجلی اندیشه اسلامی در معماری ایرانی، شناخت اجزای پروژه و تهیه برنامه‌های فیزیکی طرح و چکیده ای از کتاب سبک شناسی معماری اسلامی حاصل زحمات دکتر پیرنیا خواستار تجمیع و گنجاندن مطالب این فایل ها در طرح مطالعاتی-پژوهشی شدند.

سپس آقای مهندس علی عبدالهی عضو محترم کمیته با ارائه فایل تصویری که به مباحثی در مورد معماری ایرانی-اسلامی توسط کارشناس ارشد معماری اسلامی پرداخته بود مبادرت ورزیدند. از جمله مباحث مطرح شده در این فایل که مقرر گردید در تجزیه و تحلیل کار مطالعاتی گنجانده شود تأثیر فضا بر رفتار از جمله نوع فرم، رنگ، نور و نوع مصالح به کار گرفته شده در آن بود.

در پایان آقای مهندس هادیان نیز با ارائه اسلایدهای تصویری از خانه مسکونی مدرن شامل پلانها، نماها و پرسپکتیوهای ترسیم شده از آن به پتانسیل و نقطه مثبت آن که وجود حیاط مرکزی و طراحی آن در یک پروژه مدرن بود پرداخته و خواستار لحاظ شدن و باز زنده سازی آن در طرحهای مهندسین معمار در قالب و شکل جدید شدند.

در پایان موارد ذیل مصوب و دستور کار جلسه آینده مشخص گردید:

مسئول پیگیری

مصوبات

مهندس صادق زاده

مطالعه و بررسی فایلهای ارائه شده توسط خانم مهندس کریمی و استخراج چکیده آن

خانم مهندس کریمی

قرار گیری فایلهای ارائه شده توسط مهندس عبدالهی و هادیان در طرح powerpoint

اعضای‌کمیته‌تخصصی

عرصه بندی خانه مسکونی و مشخص کردن ارتباط مختلف بین عرصه ها و ریزفضاها در آن

جلسه در ساعت 19:30 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) به پایان رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =