پیام آموزشی1؛
در صورتيکه طول تيرچه بلند باشد حداقل ضخامت سقف تيرچه بلوک بايد برابر L/20  درنظرگرفته شود، در غير اينصورت کنترل خيز تيرچه ضروري است.

پیام آموزشی2؛
بی توجهی مجری یا کارفرما به دستورات ناظر رافع مسئولیت ناظر نمیباشد؛ ناظر می بایست در اسرع وقت مراتب را به شهرداری و نظام مهندسی به صورت کتبی اعلام نماید.
پیام آموزشی3؛
ناظرين گرامي: چشم‌پوشي از تخلفات امروز موجب بروز حوادث فردا و گرفتاري‌هاي ناشي از آن خواهد شد؛ پس در تنظيم دقيق و به موقع گزارشات ساختماني اهتمام نمائيم.

پیام آموزشی4؛
تخریب بتن و بریدگی میلگردهای سازه‌ای جهت عبور لوله‌ها و داکت‌های تأسیساتی خطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

پیام آموزشی5؛
حداکثر زمان استفاده از بتن آماده در ميکسر 90دقيقه پس از اختلاط بتن مي‌باشد.
پیام آموزشی6؛
طراحي و اجراي ساختمانهاي با مصالح بنايي داراي کلاف براي ساختمانهاي بصورت دوبلکس يا ساختمانهايي که متراژ طبقه بالا کمتر از طبقه پايين ميباشد ممنوع است.

پيام آموزشي7؛ طول تکيه گاه تير نعل درگاه در هر طرف بايستي حداقل 35cm با يک دهم طول دهانه، هر کدام بيشتر است درنظرگرفته شده و به عناصر سازه‌اي (ستون يا تير) متصل گردد.

پيام آموزشي8؛ اتصالات نما به سازه بايد توانايي انتقال نيروي زلزله ايجاد شده در اثر جرم ديوار به سازه را دارا باشد تا هنگام بروز زلزله خطر جدا شدن و فرو ريختن آن وجود نداشته ‌باشد.

پيام آموزشي9؛ اجراي عايق‌کاري رطوبتي روي کلاف‌هاي افقي پايين (زير ديوارها) ممنوع است و عايق‌کاري رطوبتي مي‌بايست روي کرسي‌چيني و طبق ضوابط مربوطه در مبحث هشتم مقررات ملي ساختمان اجرا گردد.

پيام آموزشي10؛ در ساختمانهاي با اسکلت ديوار باربر در نقاط تقاطع کلافهاي افقي و قائم، وقتي کلاف قائم ادامه نمي‌يابد، ميلگردهاي اصلي کلاف قائم بايد متناسب با عمق کلاف در داخل کلاف افقي مهار شود.

پيام آموزشي11؛ خرابي در ناحيه اتصالات و ضعف جوش يکي از علتهاي اصلي تخريب ساختمانها در هنگام زلزله است؛ لذا انجام تست جوش الزامي مي باشد.

پيام آموزشي12: کلافهاي افقي و قائم در ساختمانهاي مصالح بنائي بايد به نحو مناسب بهم متصل شوند تا سيستم به صورت سه بعدي مقاومت نمايد.

پيام آموزشي13: در اتصال ستون به کف ستون بايد انتهاي ستون گونيا شده و سطح تماس آنها براي انتقال نيروي فشاري صاف و آماده شده باشد و اتصال بين ستون و کف ستون بايد قادر به انتقال نيروهاي حين ساخت و يا هر نيروي احتمالي ديگر باشد.

 پیام آموزشی14؛ پيرو مکاتبه شهرداري و نظارت عاليه ماده35، ارائه دقيق و به موقع گزارشات عمليات ساختماني الزاميست.

پیام آموزشی15؛
در صورت استفاده از سنگ در نمای ساختمان باید با تعبیه اسکوپ و یا مهار مناسب دیگری از جدا شدن و فرو ریختن آنها در هنگام زلزله جلوگیری شود.

پيام‌آموزشي16؛ توصيه ميگردد مهندسين ناظر قبل از اجراي بتن پاشنه تيرچه‌هاي بتني جهت تطبيق با مشخصات بخصوص سايز و جنس ميلگردها و کيفيت جوش از کارگاه توليد تيرچه بازديد نمايند.

پيام آموزشي17؛ در ساختمانهاي مصالح ‌بنائي از اختلاف تراز در يک طبقه ساختمان حتي‌الامکان پرهيز شود. در صورت وجود بيش از  60cmبايد ديوارهاي حدفاصل با کلاف‌بندي اضافي مناسب تقويت شوند يا اينکه دو قسمت ساختمان به وسيله درز انقطاع از يکديگر جدا شوند.

پیام آموزشی18؛ تخریب بتن و بریدن میلگردهای سازه جهت عبور لوله‌ها و داکتهای تأسیسات خطرات جدی به همراه خواهد داشت.

پيام آموزشي19؛ در بازديدهاي مرحله‌اي از ساختمان علاوه بر موارد فني، نواقص ايمني را نيز کتباً به مالک ابلاغ و پس از اخذ امضاء يک رونوشت به مراجع صدور پروانه و اداره تعاون ارسال گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =