صورتجلسه شماره 234تاریخ: 93/02/16

حاضرین در جلسه:آقایان جواد نوری زاده، عباس عباسی، سید سعید صادق زاده، اسدا… قادری، عباس لعل، مهدی چوبداری، کاظم ملاحسن زاده، مجید معمارباشی، محمد یاقوتی، موسی عبدالهی، محمدحسین فرحناکی مقدم، محسن حیدری، محسن عابدزاده و علی مرادیان

غائبین: سایر اعضای عضو در رشته عمران

در مورخ16/2/93 جلسه رأس ساعت 19:15 با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه آقای مهندس نوری زاده ریاست محترم نظام مهندسی ساختمان طبس ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به اعضای محترم گروه عمران، کلیاتی در مورد بایدها و نبایدها و الزامات طراحی و ضوابط و آئین نامه های محاسباتی مطرح نمودند.

در مورد تأسیس شرکت تعاونی مسکن تحت عنوان شرکت تعاونی مسکن نظام مهندسی ساختمان طبس نکاتی را مطرح و سپس در مورد راه اندازی گروه تخصصی و شرح وظایف آن بعنوان حلقه ی گمشده مباحث فنی نظام مهندسی بیاناتی ایراد گردید.

سپس آقای مهندس عباسی در مورد وجوب نظارت مستمر و پیگیر ناظرین، با توجه به تشکیل پلیس ساختمان و پیگیری شهرداری در مورد گزارشات ناظرین نکاتی را متذکر گردیدند، همچنین به گروه عمران مؤکداً تأکید نمودند که با توجه به شخصیت حقوقی ایشان بعنوان ناظر هماهنگ کننده، هماهنگی بیشتری را با ناظرین تأسیسات داشته و اقدام به توجیه مالکین جهت اهمیت نظارت تأسیسات نمایند.

سپس در مورد راه اندازی کتابخانه، خرید مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان و کتب تخصصی گروههای اصلی نظام مهندسی و تهیه بانک جامعی ازCD های علمی، مجلات و مقالات علمی مباحثی مطرح گردید.

سپس سایر اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان نکات فنی و عمومی مربوط به نظام مهندسی پرداخته و پس از بحث و تبادل نظر مقرر گردید:

مسئول پیگیری

مصوبات

آقای مهندس عباسی

کمیته تخصصی عمران در اسرع وقت با حضور مهندسین عمران ودر جلسات گروه عمران تشکیل وگزارش لازم به هیئت رئیسه ارائه گردد.

هیئت رئیسه

طبق درخواست اعضا و موافقت لازم در جلسه، هزینه محاسبات عمران توسط نظام مهندسی در دوره جدید اخذ خواهد گردید.

 

آقای مهندس نوری زاده

با شرکتهای مشاور آزمایشگاه جوش رایزنی گردد تا با قیمت مناسب و رعایت ضوابط فنی و کاربردی و با استفاده از پتانسیل نیروهای شهرستانبرای تست جوش کلیه ساختمان های اسکلت فلز عقد قرارداد گردد.

 

آقای مهندس عباسی

دوره های آموزشی برای مجریان ساختمان در قسمتهای مختلف جهت بازآموزی و ارتقاء دانش فنی اجرایی برگزار و اسامی بصورت یک لیست مورد تأیید نظام مهندسی به پیوست نقشه ها به مالک ارائه گردد.

 

آقای مهندس لعل

دوره های آموزشی در زمینه طراحی (محاسبات) و نظارت بویژه تفسیر مبحث ده مقررات ملی ساختمان و سایر موضوعات، پیگیری لازم از طرف نظام مهندسی معمول گردد.

 

 

آقای مهندس عباسی

ناظرین محترم عمران به عنوان ناظر هماهنگ کننده، اقدامات لازم جهت هماهنگی به موقع با مهندسین ناظر برق و مکانیک و سایر موارد در کلیه ساختمانها معمول تا نظارت ساختمانها در همه رشته ها به نحو احسن صورت پذیرفته و در پایانکار کلیه مهندسین بتوانند نسبت به صدور شناسنامه فنی و ملکی اقدام نمایند.

در صورت عدم هماهنگی لازم، مسئولیت آن بر عهده مهندس ناظر عمران خواهد بود.

 

 

آقای مهندس عباسی

با توجه به جلسات برگزار شده در محل شهرداری محترم طبس و ایجاد واحد پلیس ساختمان برای برخورد با مالکین در خصوص عدم رعایت ضوابط فنی و شهرسازی، مقرر گردید ناظرین محترم گزارشات مراحل انجام کار را به موقع به شهرداری و نظام مهندسی ارائه نمایند تا واحد پلیس ساختمان بتواند در اسرع وقت رسیدگی لازم را معمول نمایند.

مسئولیت عدم ارسال به موقع گزارشات در کلیه رشته ها بر عهده ناظر آن رشته خواهد بود.

جلسه در ساعت 21:00 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) به پایان رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دوازده =