صورتجلسه شماره318                                                  تاریخ: 31/01/94    

حاضرین در جلسه: آقایان جواد نوری زاده، عباس عباسی، سید سعید صادق زاده، اسدا… قادری و عباس لعل

خانمها: مریم سالاری، لیلی قربان زاده، معصومه قاسم زاده، خدیجه السادات موسویان، اکرم عابدزاده، سمانه قاسم زاده،             فریبا حسین زاده، فاطمه کریمی، نرگس سادات تنها خیابانی و نیره اکبری

غائبین: سایر بانوان محترم عضو نمایندگی

موضوع جلسه:  جلسه مشترک و مشورتی با بانوان محترم عضو نظام مهندسی

جلسه رأس ساعت 19:15 با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه آقای مهندس نوری‌زاده ضمن تبریک هفته زن و روز مادر، هدف از تشکیل جلسه را بررسی مسائل مربوط به نظام مهندسی ساختمان بخصوص در حوزه بانوان دانسته و از اعضای محترم بانوان خواستار شرکت وسیعتر، مستمرتر و فعال‌تر در حوزه فعالیت‌های صنفی شدند. سپس در مورد فعالیت‌های نظام مهندسی توضیحاتی از جمله در مورد روند نحوه اخذ پروانه و استفاده از مهندسین پروانه‌دار ارائه نموده و متذکر شدند که در شهر طبس در حوزه سازه، معماری و مکانیک این مشکل با تعداد مناسب اعضای پروانه‌دار مرتفع گردیده اما در حوزه مهندسین برق بعلت کم بودن تعداد نفرات با اخذ مجوز از استان افراد فاقد پروانه باتجربه وارد سیکل نظارت شده و ظرفیت اشتغال برای آنها تعریف شده است، اما به دلیل اعمال سلایق و نبودن سازوکار مشخص برای تعریف فرد دارای تجربه، در کمیته تخصصی برق مقرر گردیده که افرادی که در آزمون نظام مهندسی شرکت نموده‌اند جزء افراد برای ارجاع کار لحاظ شوند.

سپس آقای مهندس عباسی ضمن تبریک سال جدید، هفته زن و روز مادر عنوان نمودند، هدف از تشکیل جلسه انتقال خواسته‌ها، پیشنهادات و انتقادات از سوی بانوان محترم می‌باشد و درخواست طرح موضوعات مرتبط با اقدامات صورت گرفته تاکنون توسط نظام مهندسی بخصوص در حوزه بانوان شدند.

بعد از ایشان آقای مهندس لعل نیز ضمن تبریک بمناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س)، روز مادر و هفته زن در مورد فعالیت‌های صورت گرفته مختص بانوان اعم از کلاس زبان، کلاس شنا توضیحاتی را ارائه نموده، همچنین آمادگی نظام مهندسی جهت راه‌اندازی اردوهای تفریحی برای بانوان محترم بهمراه خانواده محترمشان در صورت تمایل را اعلام نمودند.

آقای مهندس قادری ضمن عرض تبریک بمناسبت هفته زن وروز مادر، از اعضا درخواست ارائه راهکار در مورد ارتباط بین اعضا و گروه‌های تخصصی در حیطه فنی شدند تا نحوه نظارت بر ساختمانها به شکلی صورت پذیرد که تا مالکین با تناقض، تباین و بعضاً اصطکاک در آراء مواجه نشوند.

در پایان آقای مهندس صادق‌زاده ضمن تبریک هفته زن، روز مادر و ولادت امام محمدباقر(ع)، کلیاتی در مورد فعالیت نظام مهندسی در حیطه بانوان عنوان نموده و از بانوان محترم خواستار ارائه پیشنهادات و انتقادات در زمینه‌های آموزشی، رفاهی و کمیته‌های تخصصی شدند.

خانم مهندسی کریمی در مورد استخر خواستار درخواست کارت تخفیف قیمت استخر و دراختیار قرار دادن آن به اعضا شده و همچنین در مورد بازآموزی اعضای فاقد پروانه درخواست ادامه بازدیدهای میدانی را داشتند.

خانم مهندس تنها خیابانی نیز در مورد بازآموزی اعضای فاقد پروانه در حیطه نظارت و اجرا، تنظیم بازدیدهای گروهی و همچنین برنامه‌ریزی مجدد کلاس زبان شده و پیشنهادات خود را در این زمینه منتقل نمودند.

خانم مهندس موسویان ضمن تقدیر و تشکر از هیئت رئیسه بابت تشکیل این چنین جلسات در مورد کلاس زبان نیز درخواست تشکیل کلاس مختص بانوان شده و در مورد کلاسهای آموزشی دیگر نیز درخواست برنامه‌ریزی برای آموزش نرم‌افزارهای جدید در حوزه‌ تأسیسات را مطرح نمودند.

خانم مهندس اکبری در مورد کلاس زبان خواستار هماهنگی بیشتر برای تشکیل کلاس مختص بانوان شده  و همچنین خواستار اطلاع رسانی مستمر برای شرکت در کمیته تخصصی معماری شدند.

خانم مهندس سالاری نیز در مورد کارت‌های عضویت خواستار پیگیری برای تسریع روند صدور آن شده و در مورد استخر نیز خواستار  اخذ کارت تخفیف شده، همچنین ایشان درخواست عضویت یک نفر از اعضای خانم در کمیته تخصصی مکانیک را مطرح نمودند.

خانم مهندس قاسم‌زاده در مورد روند تشکیل کلاس زبان خواستار تشکیل و ارائه آن در فصل تابستان شدند و همچنین در مورد ارجاع کار گاز برنامه زمانبندی مشخصی را خواستار شدند.

در پایان اعضای هیئت رئیسه متناسب با موضوعات مطرح شده در حیطه کاری خود نکات، موارد و توضیحات را ارائه نموده و قول پیگیری و اجرایی نمودن کلیه موارد خواسته شده توسط بانوان محترم عضو نظام مهندسی را دادند.

جلسه در ساعت 20:15 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) به پایان رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهار =