تاریخ:29/2/93
جلسه رأس ساعت 13:00 با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد.
در ابتدای جلسه جناب حاج آقای عبدالرحیمی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه به معرفی اجمالی کارگروههای تخصصی هفت گانه شورا پرداختند.
سپس آقای مهندس بخشی طوسی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین ضمن ارائه مکتوب شرح وظایف کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر به صورت کلی شرح وظایف کمیسیون عمران شورا را عنوان نموده و سپس مواردی که مورد نیاز کارگروه عمران می باشد از جمله: تدوین راهبردهای شهری، برنامه ریزی عمران شهری، وظایف تصویبی و مشورتی و … را تشریح نمودند.
بعد از ایشان آقای مهندس خلیلی معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس به بیان ایراداتی از جمله حیطه بندی کار به شکل فنی و اعتباری پرداخته و تأکید نمودند که مصوبات کارگروه عمران شورا با توجه به دو اصل فوق توسط شهرداری و شهردار محترم عملیاتی گردد.
در ادامه آقای مهندس قادری عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان به بیان نکاتی در مورد تأسیسات شهری و عمرانی پرداخته و بر لزوم استفاده و مشاوره گرفتن از مهندسین مکانیک در نظارت و طراحی ساختمانها با کاربریهای مختلف تأکید نمودند.
آقای مهندس لعل از دیگر اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان در مورد نورپردازی سطح شهر متناسب با مناسبتهای مختلف و بخصوص باغ گلشن مطالبی را عنوان نموده و از شورا و شهرداری درخواست همکاری با گروه تخصصی برق نظام مهندسی ساختمان را مطرح نمودند.

بعد از ایشان آقای مهندس نوری زاده ریاست محترم نظام مهندسی ساختمان ضمن تقدیر از تشکیل جلسه کارگروه عمران و اظهار امیدواری جهت استمرار آن، به بحث ارتباط فیمابین کمیسیون عمران شورا و کمیته های چهارگانه تخصصی نظام مهندسی ساختمان برای استفاده از پتانسیل170عضو نظام مهندسی ساختمان پرداخته و آمادگی نظام مهندسی ساختمان طبس برای همکاری نزدیک و تنگاتنگ با شورای محترم و کمیسیون عمران شورا و بویژه شهرداری را جهت پیشبرد اهداف مورد نظر شورا، شهرداری و نظام مهندسی در مورد بهبود فضای ساخت و ساز شهری را اعلام نمودند.
آقای مهندس آشنا دارای مدرک مهندسی شهرسازی در مورد تهیه نقشه های GIS شهری و تفکیک حوزه های شهری تحت عنوان کالبدی و زیست محیطی و … مشکلات، نیازها و پیشنهاداتی را مطرح نمودند.
آقای مهندس آذرنیا مسئول واحد شهرسازی شهرداری در مورد طرح جامع عنوان کردند که طرح از مرحله ارائه پیشنهاد خارج و ان شاء ا… از فکر متخصصین        در تهیه طرح تفصیلی استفاده خواهد شد.
سپس آقای مهندس صادق زاده ضمن تشکر از شورای چهارم مبنی بر تشکیل کمیسیون های تخصصی نکاتی در مورد وضعیت عمرانی شهر از جمله تغییر      کاربری های بی رویه، نوع نماسازی، شکل دادن به مبلمان و فضای شهری براساس سبک معماری ایرانی-اسلامی پرداخته و با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه خواستار ساختن شهر بصورت مهندسی شده و عنوان کردند که این مهم نیاز به وجود 3 عنصر مهندس صاحب صلاحیت مورد تأیید نظام مهندسی، مصالح استاندارد و وجود مجری ذیصلاح می باشد که از سه فاکتور فوق دو فاکتور در منطقه وجود دارد که با آموزش، نظارت مستمر، بها دادن به مهندسین و الزام صنوف مختلف به استفاده و    وارد کردن مصالح استاندارد کیفیت پروژه های عمرانی سطح شهر بصورت چشمگیر بهبود خواهد یافت.
آقای مهندس چمنزاری عضو سابق شورا در مورد طرح جامع، GIS و … نکاتی را مطرح نمودند.
آقای مهندس اشرفیان شهردار شهر طبس، ضمن عرض خیر مقدم و تشکر به خاطر حضور مهندسین در جلسه عنوان داشتند که مطمئناً از نظرات کمیسیون عمران در مجموعه شهرداری استفاده خواهد شد.
در پایان آقای مهندس اخوان صفار ریاست محترم شورای شهرستان عنوان نمودند طبس در آستانه تغییر و تحول عظیم می باشد که در این رهگذر مهندسان و گروههای تخصصی با ایده ها و نظرات خود ارکان مدیریتی شهری را در تصمیم گیری یاری نمایند تا این جهش هر چه بالنده تر، سریعتر و چشم گیر تر اتفاق بیفتد.
در پایان جلسه رأس 14:30با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) به پایان رسید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =